Web Analytics Made Easy - Statcounter

این بازیگر و کارگردان در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی فعالیت این روزهایش، انتصاب‌های جدید در صداوسیما و جوان‌گرایی، علت خداحافظی‌اش از فصل دوم سریال «موج اول» (اپیدمی) و تکلیف نامشخص قوانین شبکه نمایش خانگی به گفت‌وگو پرداخت.

این هنرمند باسابقه درباره‌ی فعالیت این روزهایش خاطرنشان کرد: این روزها حالم به لحاظ جسمی خوب است، اما کاری هم نمی‌کنم و بیشتر می‌خوانم و فیلم می‌بینم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر طرحی به نظرم برسد می‌نویسم اما فعلا کار عملی نمی‌کنم.

علت خداحافظی فخیم‌زاده از «اپیدمی»

فخیم‌زاده که آخرین همکاری‌اش با تلویزیون به سریال «موج اول» (اپیدمی) در شبکه سه برمی‌گردد، سریالی که فصل دوم آن این روزها در مرحله‌ی تولید است اما او دیگر حضور ندارد، درباره‌ی علت غیبتش گفت: کاراکتری که من آن را ایفا کردم، دکتری بود که از مدتی قبل کنار کشیده بود و در این همه‌گیری می‌آید اما در ادامه، قصه‌ی او تمام می‌شود. من هم گفتم قصه‌ی او تمام شده و به خواست خودم دیگر ادامه ندادم. در واقع به خواست خودم و با پیشنهادی که به تهیه‌کننده کار آقای کمانی دادم، تصمیم گرفتم دیگر نباشم و عوامل با قصه‌ی دیگری کار را ادامه دادند.

او درباره‌ی علت این تصمیم اظهار کرد: فیلمنامه فصل جدید حاضر نبود؛ البته مشکل فیلمنامه نبود اما من احساس کردم که اگر در قسمت بعد حضور پیدا کنم، یک اتفاق بیهوده است و از نظر دراماتیک قصه این دکتر در فصل اول تمام شده است. دلیل این بود؛ وگرنه نه کارگردان مشکلی داشت و نه فیلمنامه و در ادامه هم بر اساس غیبت این کاراکتر، قصه را پیش می‌برند.

فخیم‌زاده در پاسخ به اینکه آیا پیشنهادهایی از سوی تلویزیون و یا شبکه نمایش خانگی برای ایفای نقش به او شده است؟ گفت: پیشنهادهایی شد، دو کار پیشنهاد کردند که یکی را نپسندیدم اما از کار دیگری هم ظاهرا خبری نشد. حال نمی‌دانم کل کار دچار مشکل شد یا حضور من را صلاح ندانستند؛ البته خودمم هم چندان راغب نبودم. کاری از جنس «جوکر» و «مافیا» بود. حتی قرارداد هم بستیم اما میسر نشد.

تلویزیون به هر دلیلی از جذابیت خارج شده است

این بازیگر پیشکسوت درباره‌ی وضعیت این روزهای تلویزیون و اینکه آیا برنامه‌ها را تماشا می‌کند؟ اظهار کرد: واقعیت این است که من هم زیاد تلویزیون تماشا نمی‌کنم و برنامه‌ها را دنبال نمی‌کنم. چون تلویزیون به هر دلیلی از جذابیت خارج شده است. نمایش هم شرط اولش چه خودم کار کنم و چه آن را ببینم و بیننده‌اش باشم، جذابیت است. گاهی قسمت‌هایی را می‌بینم که از جذابیت خارج است و این طور فرض می‌کنم که مخاطبش من نیستم پس قضاوتی هم نمی‌کنم!

فخیم‌زاده درباره‌ی تغییر مدیران در سازمان صداوسیما با اعتقاد بر اینکه مدیریت فرهنگی بخشی از کار هنری است، گفت: هیچ‌گاه به تقسیم‌بندی جوان یا پیر و میانسال اعتقاد ندارم؛ چراکه در مدیریت فرهنگی که سرمنشأ کار است، معتقد به کاربلد بودن هستم. در طول این سال‌ها هم که کار می‌کردیم هیچ‌گاه این مطلب مطرح نبود. مدیر فرهنگی تشخیص می‌داد و هنرمندان را به کار می‌گرفت. الان نیز باید همین‌گونه باشد. کار مدیریت فرهنگی که کار بدنی نیست. کاری است که با تخصص و مغز سروکار دارد. تقسیم‌بندی بین اینکه «با جوان‌ها کار شود یا اینکه با قدیمی‌ها کار نکنید» به نتیجه نمی‌رسد. بستگی به مدیر فرهنگی و کاری که تشخیص می‌دهد دارد.

این کارگردان تصریح کرد: در ارتباط با کار تاریخی مثالی می‌زنم، چون به من پیشنهادی شد و نپذیرفتم؛ چرا که پس از «ولایت عشق» دیگر کار تاریخی نکردم و نمی‌کنم؛ ولی صلاح هم نمی‌دانم که جوانی که تازه یک یا دو کار و تله‌فیلم انجام داده، بودجه‌ی عظیمی را در اختیارش قرار بدهند که تخصص بسیاری می‌خواهد. شاید به نتیجه هم برسد اما سینما، تلویزیون و اصولا کار نمایشی، بعدها صدایش درمی‌آید و درباره آن قضاوت می‌کنند. الان چیزی مشخص نیست. دو سال دیگر می‌بینی که ماحصل کار چه بوده است. همان‌طور که الان آنچه که در صفحه تلویزیون است برای شش ماه پیش نبوده و حداقل تصمیم و رویکرد دو یا یک سال قبل بوده است.

نتیجه جوان گرایی دو سال دیگر معلوم می‌شود/ مدیران فرهنگی را نباید بازنشسته کرد!

این کارگردان گفت: نتیجه جوان‌گرایی و خروجی این رویکرد دو سال دیگر معلوم می شود و اینکه این تصمیم چه نتیجه‌ای داشته است. احتمال دارد خوب باشد و این بستگی دارد که کار به چه کسی محول شده باشد.

فخیم‌زاده پیشنهادش به تلویزیون را اینگونه مطرح کرد: در کار مدیریت فرهنگی تخصصی ندارم اما مدیران فرهنگی را دیده‌ام. مدیران فرهنگی و کارهای فرهنگی را نباید مثل کارمندانی که ۲۵ ساله به دنبال بازنشستگی هستند، بازنشسته کرد. پس از انقلاب هم بسیاری از لطمه‌هایی که ما در حیطه کار نمایش خوردیم، از بی‌تجربگی مدیران فرهنگی جدید بود. در حال حاضر هم ما یکسری مدیران فرهنگی قابل و کارآمد داریم که نباید آنها را بازنشسته کرد. مدیران فرهنگی باید در تصمیم‌گیری فرهنگی حضور داشته باشند. به عنوان مثال مدیر فرهنگی که در زمان آقای لاریجانی فعالیت می کرد، در حال حاضر سنی از  او گذشته است اما از تصمیم گیری که ناتوان نیست. این نقد در قبال مدیران فرهنگی ما وارد است که هم بخش سینمای وزارت ارشاد و هم در تلویزیون قابل مشهود است. در زمانی که من در تلویزیون کار می کردم آن مدیر فرهنگی تشخیص می داد که این کار به تجربه نیاز دارد یا طراوت و تازگی. نیازمند فرد باتجربه است یا جوان. به هر حال به مدیر فرهنگی باید اعتبار زیادی بخشید و صحنه را از حضور آنها خالی نکرد؛ چرا که اثرات خالی بودن صحنه دو سال دیگر مشهود خواهد شد.

 فخیم زاده در سریال خواب و بیدار
طرح‌هایی دارم و منتظرم شرایط فراهم شود

این کارگردان در ادامه در پاسخ به اینکه آیا قصد ساخت سریال پلیسی ندارد؟ اظهار کرد: من قصد دارم اما به پیشنهاد و متولی آن هم فکر می کنم و برایم مهم است؛ چراکه مدیر فرهنگی و تهیه کننده قابل، برایم از اهمیت بالایی برخوردار است. من ژانر پلیسی را خیلی دوست دارم و قادرم این ژانر را بسازم اما شرایط مهم است. طرح هایی دارم و منتظرم شرایط فراهم شود و آن را کامل کنم.

نابسامانی در شبکه نمایش خانگی و سینما

فخیم زاده با اشاره با تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی و بازی در سریال «دندون طلا» داود میرباقری، یادآور شد: در دو کار از شبکه نمایش خانگی به عنوان بازیگر و نه کارگردان حضور داشتم. ولی در جلساتی که در کانون تهیه‌کنندگان و کارگردانان داریم می بینم که در آنجا هم نابسامانی وجود دارد. نه فقط در تلویزیون که در سینما و نمایش خانگی هم این نابسامانی وجود دارد. الان اگر بخواهیم کار نمایش خانگی تولید کنیم، مسلما باید یک سرمایه‌گذار حضور داشته باشد، ولی اینکه چکار باید کرد نمی‌دانیم. در ارشاد می‌دانیم که باید پروانه ساخت بگیریم، مسیر مشخص بود؛ ولی در ساترا و نمایش خانگی کمی پیچیدگی وجود دارد و تکلیف پنهان و مغفول است. تا مسیر کاملا روشن نشود تمایلی ندارم در این حوزه کار کنم.

فخیم‌زاده در پایان گفت: چنین وضعیتی را در دهه‌ی ۶۰  و در دوران پایان جنگ شاهد بودیم. آن زمان تلویزیونی نبود، نمایش خانگی هم نبود و در سینما هم چنین بلاتکلیفی مشهود بود. اصلاح این وضعیت نیاز به تصمیم‌گیری در رده‌های بالا دارد و من معتقدم خود تصمیم‌گیران از بالا، به زودی در میان مدت به امر نمایش چه تلویزیون، چه نمایش خانگی و چه سینما توجهی ویژه می کنند و تکلیف همه چیز مشخص خواهد شد. تکلیف از رده بالا باید مشخص شود و کاری از مدیران درجه دو و سه برنمی آید.

منبع: الف

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی مدیران فرهنگی مدیریت فرهنگی فخیم زاده مدیر فرهنگی دو سال دیگر درباره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۵۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و فولادخوزستان در چارچوب هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اولین خرید استقلال برای فصل جدید مشخص شد

دو تیم در هفته‌های گذشته عملکرد مناسبی نداشتند، تی‌تی‌ها با ۴۱ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارند و در ۵ دیدار اخیر خود رنگ برتری را ندیده‌اند و تنها موفق به کسب ۳ امتیاز شدند. فولاد هم با ۲۲ امتیاز تیم چهاردهم جدول است و شرایط بحرانی‌ دارد. آن‌ها برای بقا در لیگ می‌جنگند، شاگردان عبدالله ویسی در ۸ دیدار اخیر نتوانسته‌اند به برتری دست پیدا کنند.

این دو تیم تاکنون ۴۰ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم فولاد ۱۵ برد و سهم تراکتور ۱۲ برد و ۱۳ دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است. فولاد موفق شده ۴۹ گل را مقابل تراکتور به ثمر برساند و در مقابل تراکتور ۴۵ بار دروازه فولاد را باز کرده است. در ۱۰ تقابل اخیر دو تیم نیز سهم هر کدام از تیم‌ها ۳ برده بوده و چهار دیدار نیز با تساوی به پایان رسیده است.

تی‌تی‌ها آخرین بار در سال ۱۳۹۷ موفق شدند فولاد را در اهواز مغلوب کنند. دیدار رفت دو تیم با برتری ۲ بر صفر تراکتور به پایان رسید، سیدمهدی حسینی هر ۲ گل تی‌تی‌ها را در آن دیدار به ثمر رساند.

اما جالب است بدانید در لیست تراکتور و فولاد هفت بازیکن حضور دارند که سابقه پوشیدن پیراهن تیم رقیب را دارند که امروز برابر یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. ساسان انصاری، حمید بوحمدان، علی شجاعی، احسان مرادیان، مهدی شیری، عارف آقاسی و احسان پهلوان بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را در کارنامه دارند.

به نظر می‌رسد حمید مطهری تراکتور را با آرایش ۳-۳-۴ روانه میدان می‌کند. حسین پورحمیدی در چهارچوب دروازه این تیم قرار می‌گیرد و به دنبال ثبت پانزدهمین کلین‌شیت فصل خود است. عارف آقاسی و شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی تراکتور را تشکیل می‌دهند.

مهدی شیری در جناح راست و محمد نادری در جناح چپ خط دفاعی تراکتور را تکمیل می‌کند. سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین و ریکاردو آلوز مثلت خط میانی را تشکیل می‌دهند؛ جایی که به نظر می‌رسد مهدی حسینی عقب‌تر از ریکاردو و واگنین به عنوان تک هافبک‌ دفاعی این تیم در میانه میدان بازی کند. امیرحسین حسین‌زاده در جناح راست و مهدی هاشم‌نژاد در جناح چپ پشت سر رحمان جعفری ۱۱ بازیکن منتخب مطهری را برای این دیدار تشکیل می‌دهند.

ترکیب احتمالی تراکتور:

حسین پورحمیدی، مهدی شیری، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد نادری، ریکاردو آلوز، سیدمهدی حسینی، گوستاوو واگنین، مهدی هاشم‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده و رحمان جعفری.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229596 برچسب‌ها تراکتور تبریز

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی تراکتور مقابل فولاد
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • گلزنی دوباره مهدی طارمی برای پورتو
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش